למה צריך סיאליס ומה צריך לדעת לפני הקנייה

רבים מכם אולי מכירים את הוויאגרה, שמיועדת לטפל במצבי אין-אונות גבריים ונמצאת בשימוש נרחב בעולם כולו. אבל האם הכרתם את הסיאליס? הגלולה הצהובה שנחשבת ליעילה אפילו יותר מהוויאגרה, ומשפרת את איכות החיים של מאות אלפי גברים ברחבי העולם? נבין יחד למה צריך סיאליס, כיצד התרופה הזאת פועלת, ונכיר את כל מה שחשוב לדעת לפני שלוקחים אותה לראשונה.

 

בתור התחלה – כיצד בדיוק עובדת סיאליס?

בשביל להבין למה צריך סיאליס, כדאי להבין מה בדיוק התרופה הזאת עושה. נתחיל במדע שמאחורי היעילות של התרופה הזאת. סיאליס, או בשמה הגנרי טאדאלאפיל (Tadalafil), היא תרופה שמשפיעה ועוצרת פעולה של אנזים בשם PDE5. אותו אנזים מהווה חלק ממערכת הבקרה על פעילות השריר החלק בכלי הדם בגוף כולו, ובמיוחד באזור של איבר המין הגברי. כאשר האנזים הזה מעוכב, כפי שקורה לאחר נטילה של סיאליס, השריר החלק בדופן כלי הדם מורחב, וכך מתאפשרת זרימת דם נרחבת יותר בכלי הדם המושפעים ממנה. על אף שמנגנון התרופה הזה פותח לראשונה עבור טיפול ביתר לחץ דם, השימוש המרכזי שלה כיום הוא על מנת ליצור זקפה במהלך גירוי מיני, בקרב גברים הסובלים ממצבי אין-אונות.

 

למה צריך סיאליס, ובמה היא מטפלת?

כפי שהסברנו, סיאליס מטפלת במצבי אין-אונות גברית. מצבים אלה הם שכיחים יותר ממה שאולי נדמה לכם. אם אי פעם קרה שלא הבנתם למה צריך סיאליס כל כך, אולי כדאי שתגלו שעד 75% מכלל הגברים יסבלו בשלב כזה או אחר של חייהם ממצב חולף של קושי בהגעה או בשמירה על זקפה. אצל חלק נכבד מאותם גברים, מצב זה יהפוך למצב קבוע – בשל גיל, מחלות כרוניות, מצבים נפשיים או גורמים רבים אחרים. סיאליס פועלת כחצי שעה לאחר לקיחת התרופה, ומשך פעולה הוא ממושך מאוד ביחס לתרופות אחרות הפועלות באופן דומה.

 

מדוע גברים רבים מעדיפים לקחת סיאליס?

הסיבה המרכזית שעונה על השאלה למה צריך סיאליס, והופעת את התרופה הזאת לקו הראשון בטיפול במצבי אין אונות כיום, היא משך הפעולה הממושך שלה. בניגוד לתרופות כמו ויאגרה, שיש לקחת לעתים קרובות למדי עבור שגרה מינית תקינה, סיאליס פועלת בגוף עד 36 שעות, ולמעשה מומלץ שלא לקחת אותה יום אחרי יום. הדבר מתאפשר בשל היותה תרופה בעלת זמן מחצית חיים ארוך יותר מהתרופות האחרות במשפחה זאת, וזה בדיוק מה שהופך אותה לתרופה הנוחה ביותר והמועדפת ביותר על ידי גברים רבים כיום.

 

מה צריך לדעת לפני שקונים סיאליס?

לאחר שהבנו למה צריך סיאליס, צריך לגעת בקצרה בתופעות הלוואי והנחיות לקיחת התרופה. תופעת הלוואי המרכזית של סיאליס היא כאבי ראש. מלבד זאת יתכנו גם כאבי שרירים, תחושת גודש ודימום מהאף וסחרחורות. תופעות לוואי נוספות הן נדירות יותר – אך יש לבחון בהרחבה את עלון השימוש לפני לקיחת התרופה. בנוסף, לסיאליס אינטראקציה תרופתית קטלנית עם תרופות ממשפחת הניטראטים, ואין לקחת תרופות אלה יחד. לרוב, סיאליס לא תירשם לחולי לחץ דם או חולי לב. סיאליס היא תרופת מרשם, שנלקחת רק במרשם רופא.

 

מה אופן הנטילה של סיאליס?

סיאליס מגיעה בתצורה של גלולות לבליעה. כשמשתמשים בה לטיפול במצבי אין אונות (היא ניתנת גם למצבי יתר לחץ-דם ריאתי והגדלה של הערמונית בצורה אחרת), סיאליס נלקחת לפי הצורך, כחצי שעה לפחות לפני קיום יחסי מין. נטילה זו לפי הצורך מומלצת שלא להתרחש יום אחרי יום, שכן פעולת הסיאליס מחזיקה לכ-36 שעות.

סובלים מאין אונות? סיאליס יכולה לספק פתרון ארוך טווח ויעיל ביותר, בשגרה תרופתית נוחה יותר מזו שמוצעת על ידי תרופות אחרות.

ד"ר פאטל (אורולוג מומחה בטיפול בבעיות זיקפה)

פוסטים נוספים בשבילך:

WhatsApp chat